Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Erling Af Klinte - 7 januari 2010 14:29

Det är tillåtet att köra om traktorer på våra vägar, även när det är vinterväglag.

Det går fort att köra om en traktor då den tar sig fram i ungefär 30 km/h och din bil utan problem kan ta sig upp till 90 km/h - detta gäller oavsett årstid.

Om du tycker att det är otäckt att framföra ditt fordon i högre hastigheter än en traktor - stanna hemma eller be någon annan föra fram fordonet.


/Erling

Av Erling Af Klinte - 7 januari 2010 14:22

När du har samlat ihop det du vill ha livsmedelsaffären önskar jag att vi kan följa några enkla regler, nämligen:

- ta med din dramatenvagn, lämna den inte två meter bakom dig - då det leder till att jag måste flytta bort den och eventuellt förstöra den.

- om du ska betala alla dina inköp med mynt från din spargris - se till att ha alla mynt på ett och samma ställe, inte utspritt i alla dina fickor, handväskor etc.

- om du känner starkt behov av att stå obekvämt nära mig - tvätta dig en stund innan, jag ska inte behöva straffas för dina undermåliga hygienvanor.

- sist det du ska tänka på först - hur du ska forsla hem din kassler och dina burkar skivad ananas, behöver du köpa packeteringsmateriel (exempelvis plastkasse) - gör det innan det är min tur.


/Erling

Ovido - Quiz & Flashcards