Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Mitt ryggstöd är inte ditt handtag

Av Erling Af Klinte - 13 januari 2010 23:05

Det händer med jämna mellanrum att jag flyger med en flygmaskin, ofta ganska små och trevliga som tar mig dit jag har för avsikt att åka.

Det händer allt för ofta att jag plötsligt, utan förvarning, kastas framåt eller bakåt i kupén beroende på att någon medpassagerare som har sittplatsen bakom mig blandar ihop mitt ryggstöd med något man kan häva sig upp eller ner med.

Har du inte kraft nog att sätta dig ner eller ställa dig upp från din flygmaskinstol, välj något annat färdmedel - jag vill sitta lugnt och fint och åka dit jag ska.


Tack.


/Erling

 
 
Ingen bild

Calle

14 januari 2010 21:43

Hur ställer du dig till folk som sitter framför en och som misstagit flygstolen för någon sorts säng och fäller tillbaka ryggstödet orimligt långt?

 
Ingen bild

Erling

19 januari 2010 16:29

Hej Calle,
det kan naturligtvis upplevas som otrevligt, men det problemet ligger snarare hos flygmaskinstillverkaren - och förstås beställaren av flygmaskinen. De snålar in på utrymmet, jag är av den åsikten att stolarna ska kunna lutas bakåt utan att resenären bakom blir störd av det. Detta borde vi ställa som krav på våra flygmaskinstillverkare och flygbolag.
Tack.
/Erling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erling Af Klinte - 26 april 2010 21:54

Något som slår mig nästan dagligen är hur man hanterar nazismen, vi har sett mängder med skildringar av den hemska tid som var i Europa från mitten av 30-talet till mitten av 40-talet. Allt detta ska naturligtvis aldrig någonsin glömmas bort. Något j...

Av Erling Af Klinte - 3 mars 2010 14:21

Tänk att det kan vara så svårt för så många att göra rätt. Jag skulle uppskatta om ni när ni vaknar imorgon antar utmaningen att hålla hela morgondagen felfri. Om alla för bara en dag kunde - som undertecknad - göra rätt skulle vi få en mycket be...

Av Erling Af Klinte - 3 mars 2010 14:16

Jag har inte skrivit någonting här på länge, det beror absolut inte på att det saknas ämnen att skriva om - snarare att jag på allvar har försökt förstå människor. Jag förstår människorna mycket väl nu, och en allt för stor del av den totala mängde...

Av Erling Af Klinte - 21 januari 2010 16:26

Jag blir näst intill varje dag förvånad över hur människor fungerar, eller snarare inte fungerar. Jag ställer mig frågande till om verkligen alla männsikor ska ha rätt att röra sig i närheten av mig när jag exempelvis är ute och promenerar eller kö...

Av Erling Af Klinte - 18 januari 2010 21:22

Följande text har jag skickat vidare till ansvarig redaktion, jag hoppas att frågetecknen går att reda ut och jag lovar att här publicera svaret jag får.   Hej,jag läser just nu den biografi som Slash (gitarrist i Velvet Revolver och f d gitarris...

Ovido - Quiz & Flashcards