Alla inlägg den 30 december 2009

Av Erling Af Klinte - 30 december 2009 13:52

Bilar som är kortare än tre meter och väger under ett ton bör (enl min mening) förbjudas omgående.

De här små lådorna syns nästan inte på vägarna, vilket gör att man är orolig att köra över en sådan utan att egentligen märka det. Utöver det tar de upp parkeringsfickor som är anpassade efter normalstora bilar. Senast idag höll jag på att mosa en liten (onödig) låda på Ica Maxis parkering... Jag letar lugnt och fint efter parkeringsplats och ser till slut en som jag siktar in mig på, gasar på och rattar in - då visar det sig att det står en liten bil där, jag hinner bromsa och backar snällt ut igen, men det är bara en tidsfråga innan någon sådan liten "bil" blir mosad av en normalstor bil som egentligen har mer rätt till platsen.


/Erling

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards